سلام
بعضا گفته می شود تراکنش هایی که با درگاه بانک سامان انجام می دهیم ناموفق است و پول به حساب پرداخت کننده برگشت داده می شود.
با دیدن این مشکل به اسکریپت افزونه یا هر سیستمی که برای پراخت از اون استفاده می کنید دست نزنید علت این مشکل از یکسان نبودن آی پی سایت و یا برنامه شما با آی پی که به درگاه سامان کیش اعلام کردید می باشد.

معمولا طبق روال قبل از رفتن به صفحه پرداخت باید آدرس دامنه شما و آی پی شما توسط درگاه بررسی شود و مشخص شود اطلاعات با چیزی که اعلام نموده اید قبلا یکسان است یا خیر.
اما در درگاه بانک سامان یا سامان کیش اینطور نیست و در صورتی که آی پی سایت یا برنامه شما با آن چیزی که در قرارداد اعلام نموده اید متفاوت باشد سامان کیش شما را به صفحه درگاه هدایت می کند، اطلاعات بانک و تراکنش را هم انجام می دهد و پول را کم می کند و در برگشت به سایت و یا برنامه آی پی شما را بررسی می کند و چون مغایرت دارد تراکنش را لغو می کند که در نتیجه شما تراکنش پرداخت نشده دریافت می کنید.

راه حل : لازم است آی پی جدید سایت و یا برنامه خود را به پشتیبانی درگاه سامان کیش یا بانک سامان اعلام نمایید.

در ضمن در صورت بروز خطا شما می توانید در بخش تنظیمات جومبانک در بخش لاگ خطای مربوطه را نیز مشاهده نمایید.

پیروز و موفق باشید