تعامل در انتخاب و ترجمه افزونه جوملا

در 12 دی 1398.

همکاری در انتخاب افزونه فارسی جوملا

 

از این پس شما کاربران جومی هستید که تصمیم می گیرید چه افزونه در اولویت ترجمه و فارسی‌سازی در سایت جومی قرار بگیرد.

اگر کاربر تخصصی جوملا یا طراح سایت با سی‌ام‌اس هایی مثل جوملا و وردپرس هستید، حتما بارها و بارها این سوال را شنیده‌‌اید که جوملا بهتر است یا ورد پرس ؟

این سوال سالهاست که مورد بحث و جدل کارشناسان و کاربران حرفه‌ای و آماتور جوملا و وردپرس بوده و هیچگاه به پاسخ و نتیجه قطعی نرسیده است.

با توجه به تجربه و شناخت دقیقی که از هسته‌های اصلی جوملا و وردپرس داریم، بخصوص در برنامه‌نویسی افزونه جومبانک که برای هر دو سی‌ام‌اس طراحی شده، بدون هیچ تعصبی باید بگوییم از نظر قدرت هسته‌ و امکانات فنی و معماری برنامه نویسی، کفه ترازو در سمت جوملا کاملا سنگین تر از وردپرس است. اما هیچ تعصبی هم برای اثبات این موضوع نداریم. ولی همیشه سوالی ذهنمان را مشغول می کرد:

چرا در ایران و جهان استقبال از جوملا در برابر وردپرس بسیار کمتر است ؟

پاسخ آن را طراحان وب و توسعه دهندگان جوملا بخوبی می دانند:

مشکل اساسی کمبود و یا عدم وجود افزونه‌های متنوع و حرفه‌ای برای برآورده کردن نیاز کاربران است.

این مشکل در سطح ایران چند برابر بیشتر از سطح جهان وجود دارد و یک هزارم افزونه هایی که برای جوملای انگلیسی ارائه شده است در سایت های فارسی بدلیل نبود زبان فارسی، تاریخ شمسی و استایل راستچین مناسب قابل استفاده نیست.

شما پیشنهاد دهید چه افزونه‌ای ترجمه شود

گروه جومی با تکمیل تیم فنی و ترجمه خود قصد دارد با سرعت بیش از پیش ترجمه و انتشار افزونه های فارسی حرفه‌ای و استاندارد را ادامه دهد.

با توجه به حجم بالای افزونه‌هایی موجود که می توانیم ترجمه کنیم از شما کاربران عزیز می خواهیم در زمینه انتخاب افزونه برای فارسی سازی و اولویت بندی آن ما را راهنمایی و همراهی کنید، تا بتوانیم قدمی بزرگ در زمینه با ارتقاء جوملا در ایران برداریم.

بخشی با عنوان پیشنهاد ترجمه افزونه راه اندازی کرده‌ایم در این بخش می توانید افزونه‌های فارسی که به آن نیاز دارید را به ما معرفی کنید و در رای گیری‌ها شرکت کنید تا بتوانیم بهترین افزونه‌ها را با بهترین اولویت بندی انتخاب و آماده سازی کنیم.

بخش پیشنهاد ترجمه افزونه

 

گروه فناوری و اطلاعات جومی

تنها اعضای سایت می توانند نظر ارسال کنند.